[Android gaming] Sara is Missing

Standard
[Android gaming] Sara is Missing

Thanks to my PC gamer magazine, I recently discovered and completed this free android game called Sara is Missing (SIM). Downloadable on both Apple store and Google Play. It’s sort of like a scary, simulation slash puzzle game and it’s very well created.

The plot is pretty simple. You, the player, found a missing person’s smart phone and you’ll try to find her/or find out what happened to her by snooping around her call log, text messages, photos, videos and emails..ya I think that’s all. Maybe there’re more to look that I missed, I don’t know. I like very much the fact that the entire game is based of a phone. Very creative way to get someone attach to a game. And also I found snooping around somebody else’s phone very pleasurable. Not that I do that in real life (smh Emoji insert here).

There’s a few puzzles to solve along the way. Well, not exactly puzzle puzzle but something you gotta think a little and look for. That’s about it. Nothing too difficult you need to break your head thinking about it. The whole play through probably takes about 20 minutes if you take your time reading and looking through everything.

There are some rated R images but nothing too tough to handle. It’s just actors smearing red makeup all over their faces and making grimaces. Overall, it’s pretty creative and fresh idea. I’d like to see more games like this one made. Maybe just a little bit longer? It’s a good start though.

Scarecrow

Standard
Scarecrow

Did my own not-so-good, amateurish makeup for this year’s Halloween. Really wished I didn’t have the day off so I can scare some kids at work. BTW the damn barrel I got to curl my hair doesn’t work at all. Ugh…too bad I didn’t get a picture of it before getting rid of it. That’s my hair merely half an hour after I curled it. Muthahfukahhng fuck…

September Trip day 7

Standard

Day 7 is really not worth mentioning.

Man it was so boring…because I didn’t plan ahead to see where we wanna go. And we kinda just improvised on the spot and went to the other side of the Disneyland park. It was so boring…I think we left at around 4 in the afternoon. That place was just filled with kiddie rides and crowd mountain. This one particular, named Haunted Mansion or some shit was the most boring of all. Oh my fucking g why did I even go on it. The line wrapped around like so much we waited for over one hour for that bullshit. 1

Anyways, did a few other rides and we were over it. Kinda of a lousy way to end our vacation but overall I guess it was okay if I just forget about all the boring parts of it. I had a good time with beb considering it was our first trip off the island.

 

September Trip day 6

Standard
September Trip day 6

Hi it’s me again. So the trip’s not over huh. I guess not.

It’s day 6. And we went to Universal Studios. Not part of the Southern deal, yes. We had to stand in line and purchased tickets on the spot. Since some idiot forgot to do it the night before, and/or didn’t expect that much other people standing in line getting tickets on the spot as well…*sigh*

so…”thirty minutes laytah” (said in the way you often hear in Spongebob), we got our front of the line tickets. Was gonna do two days but, we figure we can just skip lines all day like two assholes and probably will cover all the attraction, and we did.

7

This thing is awesome. It’s expensive as fuck though.

Anyhow, some of the attraction we liked, Harry Potter watching a movie with 3D glasses, spinning chairs, chasing Harry and Hermione’s asses on a broom. The whole thing was cool as fuck. The Walking Dead walk was definitely shorter than I expected. The walkers weren’t trying to scare as much as I wanted them to. The setting and music was on point. Set the atmosphere well. 1Then there were some “meh” rides. Like the Despicable Me ride. Ugh…annoying little kids and draggy dialogues, plus the ride made me wanna vomit. The house looked cool though. 8

 

 

3

Same book featured in Despicable Me movie. So cute…

6

Fallout themed Monopoly

After we did pretty much all the rides, and watched almost all the shows, including Waterworld (we didn’t get splashed, bummer), and Animal Actors, it was almost night time already. Overall I’ll say it’s good experience, mostly because of those passes, we probably would still be stuck in line somewhere if it were for those.